La cei aproape 79 de ani ai săi, Clint Eastwood nu este numai neobosit, dar este într-o vervă creatoare de zile mari.
Anul trecut, a încheiat, ca regizor, două filme: „Grand Torino“ şi „Changeling“. Acesta din urmă, care intră pe ecranele româneşti sub titlul „Schim bul“, marchează cel puţin o performanţă de excepţie: a Angelinei Jolie. Iniţial, acest film trebuia să fie făcut sub bagheta regizo rală a lui Ron Howard, dar fiind prins de alte proiecte, i l-a propus lui Eastwood. Acesta a acceptat angajamentul în aceeaşi zi în care a citit scenariul. Întâmplarea a făcut ca scenaristul J. Michael Straczynski să descopere şi să salveze de la distrugere un vechi dosar de poliţie: drama lui Christine Collins, o istorie în care cruzimea oamenilor - şi cei ai legii, şi cei ai fărădelegii - frizează absurdul. Scenariul lui Straczynski este aproape un documentar, fiin dcă aproape toate evenimentele descrise sunt citate aşa cum apar în documentele legale, iar dialogurile sunt luate aproape cuvânt cu cuvânt din transcrierile tribunalului.
Suntem în Los Angelesul anilor ’20, iar Collins (Jolie, al cărei chip se încadrează perfect în epocă şi a cărei interpretare i-a adus o nominalizare la Globurile de Aur) îşi creşte singură băieţelul. Când acesta dispare, apelează la poliţie, care, după câteva luni, i-l aduce înapoi. Problema e că băiatul descoperit nu este fiul lui Collins, dar când ea încearcă să le explice poliţiştilor acest lucru, este internată într-un spital de boli mintale. Între timp, un detectiv descoperă câteva zeci de schelete ale unor copii care fuseseră măcelăriţi într-o fermă de pui părăsită. Se pare că printre cei morţi se afla şi fiul lui Christine, dar chiar şi în ciuda acestor noi evidenţe, poliţiştii îşi susţin în continuare poziţia: Collins este nebună, nu e posibil ca specialiştii lor să fi dat greş. Lângă Jolie, John Malkovich se rem