Agentia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii in Educatie si Asociatia pentru Educatie si Cercetare au propus Ministerului Educatiei ca tezele cu subiect unic, sustinute de elevii claselor a VII-a si a VIII-a, sa nu mai fie un criteriu de admitere la liceu, iar admiterea sa fie pe baza de examen cu subiecte la nivel national.
Agentia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii in Educatie si Asociatia pentru Educatie si Cercetare EduCer au anuntat, in 13 ianuarie, ca au solicitat Ministerului Educatiei schimbarea actualei metodologii de admitere la liceu, cerand renuntarea la tezele cu subiect unic, sustinute de clasele a VII-a si a VIII-a, si inlocuirea vechii metode cu un plan stabilit de acestea. Initiatorii noului plan - profesorii Stefan Vlaston, presedintele EduCer, si Gheorghe Radulescu, presedintele A.E.A.C.E. -, au adus ca argument presiunea extraordinara pe care parintii o fac asupra profesorilor pentru ca elevii sa obtina note mai mari, spunand ca aceste teze sunt, de regula, fraudate. "Anul trecut, la tezele unice s-a fraudat masiv, ceea ce le exclude dintre criteriile de admitere la liceu, deoarece schimba fundamental ierarhia, barand accesul elevilor buni la liceele performante. Tezele unice si, in general, evaluarea continua sunt bune, cu conditia sa nu constituie criteriu de admitere la liceu, pentru ca atunci presiunea elevilor si parintilor le pervertesc", spun reprezentantii asociatiilor amintite.
Potrivit acestora si in sesiunea de teze desfasurata anul acesta au avut loc fraude, fapt dovedit de rezultatele obtinute la nivel national : "La clasa a VII-a, procentul de nepromovati la matematica este 25%, iar la clasa a VIII-a, de doar 9%", se arata in comunicatul de presa al celor doua institutii. "In concordanta cu parerea majoritatii managerilor si Asociatiei Parintilor, propunem Ministerului sa schimbe metodologia de intrare la li