Mercedes-Benz Romania va lansa la sfarsitul lunii martie noua generatie Clasa E, cu motorizari de patru, sase sau opt cilindri, cu o putere de la 136 CP pana la 525 CP.
Noile motoare de patru cilindri cu injectie directa de combustibil au o putere si un cuplu mai mare decat cel al motoarele V6 al seriilor precedente, chiar daca au o cilindree mai redusa. Strategia consta in inlocuirea motoarelor mari aspirate, cu motoarele turbo.
Motoarele de patru si sase cilindri cu injectie directa consuma cu pana la 23% mai putin combustibil decat inainte.
E 250 CDI cu 150KW/204cp si 500 Nm dezvolta un cuplu cu 25% mai mare decat motorul diesel V6 anterior, dar foloseste cu pana la 23% mai putin combustibil - 5,3 litri pentru 100 de kilometri (consum NEDC combinat). Acesta corespunde la 139 grame de CO2 pe kilometru.
De asemenea, noul motor diesel de patru cilindri propulseaza E 220 CDI cu 125kW/170 CP si E 200 CDI cu 100 kW/136 CP, cu un consum de numai 5,3 litri pe 100 kilometri.
Noul model de top al Clasei E din gama diesel cu 6 cilindri este E 350 CDI cu un randament de 170 kW/231 CP, care consuma cu 0,5 litri mai putin decat precedentul E 320 CDI la 100 kilometri.
Din toamna anului 2009, motorul V6 diesel va fi disponibil ca model BlueTec ce dezvolta 155kW/211cp si intruneste standardele de emisii EU6 planificate pentru 2014. Toate celelalte variante de motorizari ale noii Clase E se situeaza in limitele EU5.
Motoare pe benzina au un consum de combustibil cu 20% mai redus datorita injectiei directe.
E 200 CGI si E 250 CGI sunt dotate cu un motor cu injectie directa cu patru cilindri cu o capacitate de 1,8 litri, supraalimentat, cu distributie variabila atat pentru admisie, cat si pentru evacuare. E 200 CGI (135 kW/184 CP) este echipat standard cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteze si functia ECO start/stop si consuma 6