Urmand exemplul premiilor Oscar din 2008, eveniment la care marketerii au platit circa 1,6 milioane dolari pentru fiecare 30 de secunde de publicitate, Super Bowl-ul de anul acesta frapeaza prin bugetele de advertising. Suma aferenta pentru 30 de secunde de reclame din pauzele publicitare de la Super Bowl 2009 este de 3 milioane dolari, valoare ce sfideaza recesiunea din SUA.
La evenimentul de acest an, ajuns la editia cu numarul 43, nu vor mai participa la fel de multe companii care sa-si faca publicitate. De exemplu, FedEx si GM (General Motors) se vor retrage pentru prima data in ultimii ani si vor renunta sa-si mai faca publicitate la cea de-a 43-a editie a Super Bowl, data fiind perioada de criza economica.
In 2005, secunda de publicitate la Super Bowl a costat aproape 80.000 dolari, putin peste pretul din anul anterior acestuia, iar pretul din 1967 pentru 30 de secunde era de 42.500 dolari. In 2008, cel mai important meci din fotbalul american a inceput sa fie apreciat mai mult din punct de vedere al show-ului creat de publicitari, care au facut in asa fel incat sa determine spectatorii sa creada ca spoturile prezentate sunt cele mai bune de pe Madison Avenue.
Costurile pentru un spot de 30 de secunde la ultimul Super Bowl au fost de 2,7 milioane dolari, conform Fox News Corp.
Date fiind preturile vehiculate de-a lungul istoriei Super Bowl pentru cateva secunde se publicitate, in acest an, se pune evident, intrebarea: Are sens un Super Bowl de 3 milioane dolari, in conditiile in care starea economica a Statelor Unite este mai mult decat precara?
In primul rand, Super Bowl-ul ramane singurul eveniment care poate atrage o buna parte din audienta nationala. Anul trecut, evenimentul a avut 97,5 milioane de telespectatori – aceasta cifra reprezentand cea mai mare audienta inregistrata in mai mult de doua decenii de catre un eveniment tel