Piaţa electronicelor a scăzut brusc la finalul anului trecut, deşi întreg anul 2008 a fost unul bun pentru marii retaileri din România. Decembrie trecut a fost însă sub nivelul lunii cadourilor din 2007. Populaţia se fereşte de credite şi, implicit, tot mai puţini pot cumpăra bunuri cu valoare relativ mare, cum sunt electronicele. Sursa: Agerpres
După aderarea României la Uniunea Europeană, preţurile produselor electrice şi electrocasnice au scăzut de la o lună la alta. Se pare însă că ieftinirile nu vor continua şi în acest an.
"Este posibil chiar ca preţurile să crească, din cauza creşterii euro. În România, sunt doar câteva firme care importă acest tip de produse, iar dacă acestea cresc preţurile, nimeni nu îşi va permite să menţină nivelul actual", crede Florian Bucur, reprezentant al firmei Altex.
Tactica retailerilor este însă ieftinirea unui singur produs din gamă, pentru a atrage cât mai mulţi potenţiali cumpărători în magazinele lor. Nimeni însă nu îşi permite, în contextul actual, să ieftinească o întreagă gamă, cred reprezentanţii firmelor consultate de evz.ro.
Poate cea mai rapidă scădere de preţuri pe piaţa românească a ultimilor doi ani s-a înregistrat la televizoarelor LCD. Considerate cândva un lux, televizoarele cu cristale lichide au ajuns mai degrabă o soluţie decât un moft. Totuşi, ceea ce se ştie prea puţin despre aceste aparate este consumul foarte ridicat de electricitate.
Ce trebuie să ştii când cumperi un LCD
Marea greşeală a multora dintre cumpărători este că aruncă întâi ochii la preţ şi la marca produsului. Marca este însă un reper relativ, având în vedere că procesul de producţie are loc în unităţi asiatice, iar materiile prime sunt relativ asemănătoare. În schimb, "contribuţia" mărcii la preţul final este decisivă.
CLASA. Prima dintre caracteristicile du