Adrian Zamfirache, director tehnic Henkel, Divizia de Adezivi Constructie, este interesat de ce se afla dincolo de suprafata: de fiecare data cand intra intr-o cladire noua ciocane peretele si-l atinge ca sa-si dea seama ce fel de finisaje au fost folosite... defect profesional.
Henkel a intrat pe piata romaneasca a materialelor de constructie in 1997 cu un simplu adeziv pentru gresie si faianta - "pe atunci clientii nu aveau nicio educatie in acest sector". In anul 2000, a fost infiintat departamentul de consultanta tehnica ce a inceput cu un angajat. Dezvoltarea pietei de constructii a determinat compania sa evolueze si, incepand din 2003, departamentul tehnic a inceput sa se creasca.
"Am venit la Henkel in 2003 pe pozitia de consultant tehnic, iar in acelasi an am fost promovat ca director tehnic. Daca la inceput am fost doar doi oameni in departament, in 2008 numarul a crescut deja la 17," spune Zamfirache.
Inainte de Henkel, directorul tehnic, absolvent al Facultatii de Constructii, a lucrat o perioada pe santier. "Am fost sef de santier timp de 4 ani si asta m-a ajutat foarte mult in jobul actual pentru ca nu poti vorbi de produse de constructie daca n-ai o baza practica."
Ce inseamna de fapt consultanta tehnica? "In primul rand consultanta tehnica se refera la educarea pietei de manopera, cu alte cuvinte incercam sa invatam clientii, prin traininguri, cum sa utilizeze si sa aleaga corect produsele de care au nevoie."
"Cele mai grele decizii pe care trebuie sa le iau zilnic sunt de altfel legate de solicitarile clientilor care vor sa aleaga varianta cea mai ieftina, piata din Romania inca alege pretul in defavoarea calitatii. Si nu este nici indeajuns de matura pentru a realiza nevoia unui profesionist in aplicarea produselor."
O zi de munca pentru Zamfirache incepe dimineata la 8.30 si se termina dupa ora 7 seara. "Sun