Lorand Szarvadi, directorul general al Domo, al doilea jucator din electro retail, avertizeaza ca in cazul revenirii consumului pe aceasta piata la nivelul inregistrat in prima parte a anului trecut ar putea exista pericolul ca magazinele sa ramana fara marfa si fara posibilitatea de a se alimenta in timp real.
"Ne putem astepta la probleme daca piata isi revine, pentru ca nu va fi marfa. Nimeni nu mai comanda si toti au stocuri mici, producatorii nu mai fabrica, iar in toamna ar putea sa nu existe marfa", a spus Szarvadi, director general al Domo, companie detinuta de fondul de investitii Equest Investment Balkans, care opereaza si retailerul bulgar Technomarket.
Reducerea stocurilor retailerilor electroIT a avut loc la final de an odata cu aplicarea reducerilor promotionale pentru sezonul sarbatorilor, dar si pentru eliminarea produselor cu stocuri supradimensionate. Un exemplu este cel al televizoarelor LCD, fiecare dintre cei trei retaileri, Altex, Domo si Flamingo, avand promotii cu reduceri importante in aceasta categorie.
"Intre august si noiembrie s-au pierdut foarte multi bani. In decembrie am avut vanzari bune, insa profitul si adaosul au fost sub asteptari pentru ca a fost o competitie foarte mare pentru a termina stocurile", a spus Szarvadi.
Evolutia indicatorilor din 2008 a fost influentata si de pregatirile pentru listarea companiei formata din Domo si Technomarket. Cheltuielile pentru listarea companiei TechnomarketDomo s-au ridicat la 4 milioane de euro, iar partea suportata de Domo a fost de 1,5 milioane de euro.
"Din acest proiect, nefinalizat inca, foarte putin va putea fi folosit peste doi ani cand poate vor fi conditii favorabile pentru listare", a declarat Szarvadi.
Pana la listare, participatia de 25% a lui Szarvadi in actionariatul Domo va fi transformata in luna ianuarie in 15% din actiunile companiei