Operatorul aerian Air France-KLM, care a preluat un pachet de 25% din capitalul Alitalia, va ocupa un confortabil loc doi pe piata locala in momentul in care acest parteneriat se va concretiza si la nivel local.
Unificarea pe piata locala va fi insa un proces de durata. Spre exemplu, in 2007, momentul in care fuziunea Air France KLM s-a produs la nivel local, erau deja trei ani de cand companiile-mama au primit avizul de la Consiliul European al Concurentei. Totodata, fuziunea Lufthansa SWISS s-a produs in 2008 pe plan local, insa la nivel international anul in care s-a inchis tranzactia a fost 2005. Air France-KLM a ajuns, in momentul in care fuziunea s-a produs la nivel local, la o cota de piata de circa 20% si ocupa urmatorul loc dupa TAROM, potrivit estimarilor companiei. Air France-KLM nu isi face publice rezultatele pe piata locala, insa cifra de afaceri se ridica la peste 50 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.
Air France opereaza in prezent, in code share cu TAROM, cinci zboruri zilnice din Bucuresti catre Paris (trei sunt operate de Air France si doua de compania nationala), in timp ce KLM are trei zboruri zilnice dinspre capitala Romaniei catre cea a Olandei. Totodata, compania intentioneaza sa introduca noi curse in TAROM, Cluj spre Paris sau Bucuresti-Lyon. La portofoliul de curse al companiei se vor adauga astfel, prin preluarea pachetului la Alitalia, si curse de la Bucuresti la Milano si la Roma.
Alitalia are o cota importanta pe zborurile din Romania catre Italia, asigurand 65% din totalul capacitatii disponibile catre aceasta destinatie de pe aeroportul Otopeni. Astfel, competitia din ce in ce mai acerba dintre operatori la nivel international este vizibila si pe piata locala, unde doi mari jucatori isi fac din ce in ce mai simtita prezenta. Astfel, in timp ce Air France-KLM anunta noi curse si achizitia pachetului la Alitalia, Luf