Anul trecut, la doar o saptamana dupa ce fusese salvata de la faliment de guvernul american, compania AIG cheltuia pentru managementul de top cateva zeci de mii de dolari pe terapii de spa...ca executivii sa scape de stres.
In conditii de criza mondiala, terapiile de spa sunt o alternativa de relaxare mai pasnica decat camera de spart farfurii inventata de japonezi si o optiune mai ieftina decat sportul aruncatului, la nervi, cu calculatorul si telefonul. Iar pentru ca de vacante nu mai poate fi vorba din cauza lipsei de timp, piata spa-urilor nu pare sa aiba decat de castigat de pe urma situatiei de recesiune, chiar si in Bucuresti, unde acest sector este inca la inceput.
"Ultimele trei luni ale anului trecut au fost destul de aglomerate, iar cei care au apelat la terapii au fost in principal oameni de afaceri", spune Mihaela Dinu, brand manager Natura Spa si terapist Reiki (terapie energetica) in cadrul aceluiasi centru.
Si Liliana Paraipan, proprietara Eden Spa si Mondo Spa, singurul centru de consultanta din domeniul spa-urilor, spune ca desi evolutia acestei piete va incetini in aceasta perioada, tendinta segmentului de lux este de a creste, si acelasi lucru se observa si in contextul international. "Anul acesta se vor definitiva proiectele deja incepute in anii trecuti, urmand ca cele care erau doar in faza de proiect sa fie amanate pentru o perioada. Insa exista si posibilitatea dezvoltarii spa-urilor mai mici, fie ca este vorba de spa in hotel, medical sau day spa."
"Clientii vor fi probabil mai selectivi in alegerea programelor, insa majoritatea sunt oameni activi care vor cunoaste o perioada intensa de stres, iar preocuparea lor pentru echilibru si sanatate va deveni cu atat mai relevanta", afirma Georgiana Sterescu, proprietar Magnolia Spa, un nou centru spa deschis in Bucuresti la inceputul lunii decembrie.
In Romania,