Confortul a fost primul criteriu luat in calcul la crearea clasei MPV (multi purpose vehicle) in urma cu mai mult de 20 de ani. In Europa ideea de vehicul care serveste atat pentru deplasarile in concediu in familie, cat si pentru tranzitul citadin marcat de transportul frecvent de bagaje sau chiar marfa a fost introdus pentru prima data de Renault, cu prima generatie a monovolumului Espace. Ajuns la a patra generatie, utilitatea unui astfel de automobil nu putea decat sa creasca, mai ales ca si conditiile de trafic necesita in prezent solutii tot mai multe pentru relaxarea participantilor, odata cu aglomerarea tot mai mare atat in orase, cat si pe drumurile nationale.
In primul rand lipsa spatiului nu este un lucru ce i se poate imputa modelului Espace. In orice directie am masurat, intre sofer si pasager, la spatiul pentru genunchi si chiar la cele doua locuri suplimentare din spatele vehiculului nu am putut gasi o lipsa.
Poate doar pentru accesul la ultimele doua locuri. 7 locuri pentru sapte oameni maturi, nu pentru copii de gradinita, dupa cum am considerat initial. Parerea mi-a fost influentata apoi, pentru a doua oara, de reactia viitorilor pasageri. Entuziasmul a fost unanim, iar reactia generala: "...ca in tabara, cu autobuzul", de parca erau iar in scoala primara si urmau sa inceapa un itinerar compus din manastirile din Obcinele Bucovinei.
Nu a fost insa ca si cu autobuzul. Poate doar daca ati calatorit vreodata cu autobuze cu tapiserii de piele, trapa, si viteza maxima de 194 de km/h.
Pozitia la volan se apropie de cea intalnita in SUV-uri, dar este destul de coborata incat sa iti aduca aminte ca te afli intr-o masina dintr-o alta clasa.
Un dezavantaj al Espace cu sapte locuri am reusit insa sa gasim. Degeaba ai 7 locuri daca nu ai si spatiu de bagaje pentru toti pasagerii, intrucat in 291 de litri intra doar cateva rucsace.