Dupa ce in numarul trecut al Ziarului de Duminica v-am prezentat „Padurea de sculpturi" plantata in spatiile Muzeului National de Arta Contemporana (MNAC), va invitam acum sa pasiti in intimitatea acestei expozitii, dar si a altor evenimente organizate de MNAC, alaturi de Mihai Oroveanu, directorul Muzeului. Unul dintre putinii oameni de la noi care stiu adevaratul pret al frumusetii.
- De ce Padurea de sculpturi?
- Padurea de sculpturi este un titlu ce apartine colectionarului, titlu care a fost preluat, sentimental, de colegii nostri din Darmstadt, din dorinta de a ramane fideli intentiei acestuia. Este vorba mai degraba de o exclamatie de uimire decat de un concept – de altfel greu de sustinut – de ordin teoretic. Initial, in domiciliul colectionarului (cu privire la care exista, in expozitie, marturii fotografice), aglomerarea lucrarilor putea sa provoace o asemenea justificata exclamatie. Va propun sa nu insistam; am, totusi, sentimentul ca pentru el esenta sculpturii consta in verticalitate. Insa in ziua de azi o expozitie este indeobste o compozitie mai mult sau mai putin savanta, care se construieste in jurul unui concept, al unei unei teme, reprezentand prin selectie si prin „punere in pagina" un eseu al curatorului. Suntem intr-o situatie particulara, in fata unei selectii de un pronuntat subiectivism, acumulata in intervalul a cca 20 de ani. Foarte sincer, pe mine personal nu conceptul expozitiei ma atrage, cat individualitatea lucrarilor si faptul ca majoritatea sunt opere de o calitate remarcabila. Am fost foarte tentati sa aranjam altfel lucrarile, insa ar fi fost deplasat sa nu acceptam punctul de vedere al colegilor nostri germani, pentru care speram ca suntem niste gazde bune.
- Ati declarat agentiei Mediafax ca organizarea expozitiei a reprezentat "un efort economic extraordinar". Ati putea dezval