Reclame sociale puse in circulatie pe Internet, Biroul Oval refacut intr-o statie de tren, promotii fara precedent si valuri de editii speciale in presa: ceremonia prin care Barack Obama va fi investit in functia de presedinte al SUA, programata pentru 20 ianuarie, animeaza industria de media si publicitate aproape la fel de mult precum victoria lui Obama in alegerile de la sfarsitul anului trecut.
Informatia pe scurt:
Marile branduri si trusturi media spera la venituri si audiente considerabile pe seama ceremoniei de investire a presedintelui american.The New York Times este primul cotidian care distribuie la nivel international o editie speciala dedicata lui Barack Obama. In Romania, aceasta se vinde, incepand de vineri, impreuna cu ziarul Romania Libera.Pentru ceremonia lui Obama, Ikea a recreat Biroul Oval de la Casa Alba in renumita gara Union Station din Washington, Pepsi iese pe strazi cu promotionale adaptate festivitatii, iar Dunkin' Donuts vinde gogosi in culorile steagului american.MTV aloca cel mai mare spatiu de emisie de pana acum pentru investirea unui presedinte.Washington Post se lauda cu un plus de incasari de 1,2 milioane de dolari din publicitate, in aceste zile.
Potrivit Advertising Age, ceremonia inseamna, pentru presa si pentru marketingul marilor companii, o sansa de a "face bani" intr-o perioada sumbra din punct de vedere al incasarilor, avand in vedere criza economica.
Branduri cunoscute precum Pepsi, Ikea sau Dunkin' Donuts n-au ratat ocazia sa iasa in fata cu campanii speciale de promovare. Toti spera la audiente si castiguri record pe seama marelui eveniment, la care sunt asteptati aproape 4 milioane de oameni. Isteria pregatirilor este in toi si va atinge apogeul la acest sfarsit de saptamana, cu editii speciale ale ziarelor si o gama larga de materiale promotionale inscriptionate cu "obamaisme" distribui