Ca urmare a achizitionarii de catre Air France-KLM a 25% din actiunile Alitalia, cele doua companii aeriene vor demara un parteneriat strategic pentru a atrage un numar cat mai mare de pasageri.
In primul rand, acest acord va permite un acces mai larg pentru Air France-KLM catre piata italiana datorita Alitalia care, dupa achizitionarea Air One, si-a consolidat pozitia pe piata interna.
De asemenea, acest acord leaga Alitalia de cel mai mare grup de transport aerian, oferindu-le astfel pasagerilor acces la cea mai puternica retea care leaga Europa de cealalta parte a lumii, organizata de acum inainte in jurul unei combinatii unice de aeroporturi centrale din Europa de Nord pana in Europa de Sud.
Parteneriatul dintre Alitalia si Air France-KLM se va baza pe o strategie multi-hub, care era reprezentata pana astazi de aeroporturile Paris Charles-de-Gaulle si Amsterdam Schiphol, iar aceasta strategie va fi consolidata prin introducerea aeroporturilor Roma Fiumicino si Milano Malapensa.
„In lumina numeroaselor provocari cu care se confrunta sectorul nostru de activitate, cooperarea dintre liniile de transport aerian devine din ce in ce mai necesara si acest parteneriat reprezinta o etapa importanta. Suntem multumiti de acest parteneriat consolidat cu Alitalia, care reprezinta o sansa de dezvoltare atragatoare pentru cele doua companii si este in interesul asociatilor, clientilor si angajatilor nostri”, au declarat Jean-Cyril Spinetta, presedinte si Pierre-Henri Gourgeon, directorul executiv al Air France-KLM.
Air France-KLM si Alitalia au estimat un numar de posibile sinergii care se vor dezvolta progresiv. Acestea vor rezulta in principal din optimizarea retelelor si managementul venitului, precum si din extinderea asocierii dintre Air France si Alitalia si implementarea unei asocieri in participatie intre Alitalia si KLM. Aceste asocieri vo