În urmă cu trei ani, Primăria Ploieşti a obţinut o finanţare de 610.000 de euro în cadrul proiectului Civitas Succes, o parte din bani urmând să fie investită în modernizarea transportului în comun.
Astfel, zece staţii ar fi trebuit reamenajate pentru sporirea confortului călătorilor. Trei dintre ele, situate în cartierul Bariera Bucureşti, care fac obiectul lucrărilor de reparaţie, arată însă ca după bombardament, după ce vechile borduri de granit au fost înlocuite cu unele noi, din ciment. Muncitorii au abandonat apoi lucrarea, lăsând în urmă adevărate tranşee în care călătorii îşi pot rupe picioarele.
„De fiecare dată când cobor din autobuz trebuie să am grijă să nu-mi sucesc glezna. De o lună de zile stă şanţul acesta neastupat”, povesteşte Elena Soare.
„Eu sunt inginer constructor de meserie şi vă spun că aşa ceva nu am mai văzut în viaţa mea. Conform normativelor, bordurile trebuie să aibă o înălţime faţă de carosabil de 15 cm şi nu de peste 20 de cm, cum sunt cele din staţia de autobuz”, spune Ştefan Dumitrache, care locuieşte în apropierea staţiei RATP Timken.
„Când parchez maşina trebuie să am grijă să nu-mi rup bara de protecţie sau, mai rău, să nu-mi sparg baia de ulei. Vreau să ştiu cine plăteşte paguba?”, întreabă Daniel Popa, unul dintre şoferii nemulţumiţi. Viceprimarul Ploieştiului, Carmen Dumitru, recunoaşte deficienţele lucrării.
„Am verificat situaţia la cele trei staţii RATP şi, într-adevăr, sunt probleme în ceea ce priveşte execuţia, însă acestea sunt cauzate de faptul că lucrările au fost întrerupte. Cu siguranţă, atunci când vremea va permite, lucrarea va fi finalizată. Nu voi accepta ca aceasta să nu fie făcută aşa cum trebuie”, a declarat edilul.