Speriati de vanzarile slabe pe care le-au avut in luna decembrie, retailerii de fashion recurg la reduceri de pana la 70% pentru a scapa de stocuri.
In ultimele luni ale anului trecut, ritmul de crestere al vanzarilor s-a diminuat fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 5% pana la 30%, motiv pentru care scaderile de preturi de la inceputul acestui an depasesc cu pana la 40% pragurile practicate de obicei.
"In anii trecuti, pe 15 ianuarie, retailerii incepeau sezonul reducerilor scazand din pret 15% sau maxim 30%. Acum deja au afisat reduceri de 70%, pentru a putea ramane cu cat mai putine produse din colectia veche", a declarat pentru ZF Vicentiu Zorzolan, administratorul AAV Group, companie care detine franciza pentru brandurile de imbracaminte Esprit, Springfield sau Woman'Secret. Zorzolan aminteste ca reducerile de pana la 70% aveau loc abia la sfarsitul perioadei de reduceri, adica in februarie.
Majoritatea magazinelor au afisat deja in vitrine sau la standurile cu produse micsorari de pret, oferta variind intre 10% si 70%. Printre magazinele de imbracaminte care au lasat cel mai mult la pret se numara Pimkie (de la 20% pana la 70%), Elle (70%), Calvin Klein (60%) sau Castro (pana la 50%). Si retailerii de incaltaminte si accesorii au apelat la astfel de strategii dupa ce bilantul pe lunile din perioada sarbatorilor de iarna nu a coincis cu previziunile. Preturi la jumatate de la inceputul perioadei de reduceri se gasesc in magazinele Humanic, Minelli sau Nexus, iar cu oferte de pana la 70% vin magazinele Accessorize.
"Vanzarile au scazut foarte mult incepand cu noiembrie. In magazinele din centru s-a simtit o diminuare drastica de 30%-40%, iar in cele deschise recent este clar ca nu ne-am atins tintele vizate la inceputul colectiei. Acum incercam sa mai recuperam putin, dar problema este ca si de sarbatori am avut promotii, da