* România ocupă locul întâi în topul creşterilor grupului Carrefour la nivel mondial, fiind urmată de Argentina şi de Indonezia
* În plină criză, comercianţii au avut vânzări de sute de milioane de euro
În plină criză financiară, marii comercianţi anunţă creşteri semnificative ale vânzărilor. Este şi cazul subsidiarei din România a grupului francez Carrefour, dar şi a retailerului belgian Delhaize, care deţine reţeaua de supermarketuri Mega Image şi La Fourmi. Grupul francez Auchan, precum şi reţeaua de hipermarketuri Real – divizie a grupului german Metro – vor comunica cifrele abia în luna martie.
Carrefour a înregistrat în 2008 un salt al vânzărilor de 37,4%, ceea ce înseamnă că, anul trecut, românii au făcut cumpărături în valoare de 1,19 miliarde de euro, potrivit Mediafax. Cu un an înainte, cifra a fost mai mică, de 866 milioane de euro. Între timp, însă, Carrefour şi-a continuat procesul de expansiune, ceea ce explică şi creşterea. "În 2008, în pofida unui climat (economic, n.r.) ostil, Carrefour a raportat un avans al vânzărilor solid, mai ales pe pieţele emergente", a declarat Lars Olofsson, directorul general al grupului francez. În termeni comparabili, vânzările grupului în România au urcat cu 6,5%, în timp ce la un curs de schimb constant avansul a fost de 51,8%. Cursul de schimb a avut un efect negativ, reducând creşterea vânzărilor cu 14,4%. Dacă se ţine cont de cifra calculată la un curs de schimb constant, România ocupă locul întâi în topul creşterilor grupului la nivel mondial, urmată de Argentina, unde grupul şi-a sporit vânzările cu 39,1%. Pe locul trei se află Indonezia, cu 32,1%.
Cât despre Delhaize, cifra vânzărilor pentru România a fost anunţată cumulat cu cea din Indonezia. Vânzările au urcat astfel cu 21,8% anul trecut, la 201,6 milioane euro, faţă de 165,5 milioane euro în 2007, datorită extinderii