Directorul Peter Gelb apare din spatele cortinei de la Metropolitan si linisteste publicul care se intreaba deja ce cauta pe scena. "Toata distributia va canta in seara aceasta, dar as vrea sa o incurajam pe doamna Angela Gheorghiu, pentru ca este foarte racita". Au trecut aproape 80 de ani de la prima transmisiune in direct la radio a unei opere jucate la Metropolitan, iar in aceasta seara se petrece ceva similar.
Opera "La Rondine" de Puccini, montata la Metropolitan (New York) devenea pe 10 ianuarie primul spectacol de acest gen difuzat live intr-un cinematograf din Romania, The Light, din mall-ul Liberty Center din Bucuresti. 850 de cinematografe echipate digital din 31 de tari transmiteau simultan spectacolul. E aproape o "noua forma de arta", asa cum titra presa americana la inceputul transmisiilor HD via satelit, in decembrie 2006, pentru ca nu e nici film, nici (doar) opera. Sau si una, si cealalta. Spectacolul difuzat are o regie proprie, semnata sambata de Brian Large, care a insemnat, printre altele, numeroase prim-planuri si imagini din culise in timpul pauzelor. Asa am putut vedea ca opera nu e doar magie, ci si industrie: un santier intreg intra in miscare in pauze pentru a inlocui decorurile, in timp ce protagonistii se pregateau in cabine. Interviurile facute de prezentatoare, tot in culise, ne-au aratat un Alagna fermecator, pupacios, sau o Gheorghiu alergand vioaie in papuci.
"Cuplul muzical cel mai aclamat al lumii" (conform New York Times) are experienta transmisiilor HD, pentru care, au recunoscut ei in pauza, in direct, trebuie sa interactioneze mai mult pe scena. In schimb, faptul ca la Met s-au casatorit nu face decat sa adauge un plus de emotie. Pentru spectator e mai bine decat in cea mai buna loja (pentru ca intri si in culise), e mai ieftin si e mult mai aproape. Sigur ca experienta unei opere intr-un cinema, unde v