eMag, cel mai mare retailer online de pe piata locala, a redus si cu cateva sute de euro pretul unor produse, ca parte a unei campanii prin care urmareste, ca si alti jucatori din industrie, sa lichideze stocurile, intr-un context economic dificil in care cash-flow-ul si numerarul au devenit obiective cheie pentru managerii companiilor.
Campania lansata de eMag este bazata, in buna parte, pe reduceri de preturi de 5 pana la 40%, obisnuite in industria IT&C, unde produsele isi pierd rapid valoarea, insa retailerul nu s-a ferit ca in unele cazuri izolate sa taie preturile si cu 95%. Un exemplu este o lampa pentru un proiector Toshiba, care costa acum 126 de lei, fata de 2.535 de lei cu cateva zile inainte. De asemenea, un model de memorie IBM pentru PC-uri costa acum 21 de lei, cu 90% mai putin decat pretul anterior, de 426 de lei. Radu Apostolescu, directorul de marketing al eMag, a explicat pentru ZF ca retailerul nu a aplicat "o regula generala de discount pe o categorie, promotiile fiind destul de punctuale, la nivel de produs".
De altfel, eMag a taiat puternic si din preturile unor categorii de produse mai putin exotice, cum ar fi laptopurile. Astfel, un laptop Dell cu memorie de 3GB, hard disc de 250 GB si procesor Intel Core 2 Duo, costa acum 2.850 lei, cu 1.000 de lei (25%) mai putin decat in urma cu cateva zile.
Radu Apostolescu spune ca aceste lichidari de stocuri sunt generate si de estimarile date peste cap de criza ale jucatorilor din distributia si retailul local, fapt care a determinat fiecare segment de consumatori sa cumpere produse cu o treapta mai jos decat cea pe care fi achizitionat-o in absenta problemelor economice. "Structura de anul trecut a produselor, estimata pe tot lantul de distributie, a tinut cont de segmentarea pietei valabila pana in momentul manifestarii crizei financiare, ori acum consumatorii coborand fiecare cat