Televiziunile generaliste si de stiri au inregistrat in primele doua saptamani din 2009 un volum de reclama chiar si de trei ori mai mic fata de totalul inregistrat in aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor oferite HotNews.ro de firma de cercetare de piata si monitorizare Alfacont.
Daca scaderea numarului de reclame este un lucru obisnuit la TV la inceput de an, in primele zile ale "anului de criza" 2009 aceasta a fost mult mai abrupta, iar unele posturi si-au umplut spatiul cu spoturi ce promoveaza diverse produse si servicii ale grupurilor din care fac parte.
Posturile cu cea mai mare incarcare de reclama, in perioada 1-14 ianuarie 2008, au fost Pro TV si Antena 1, cu 4299, respectiv 4311 spoturi pe parcursul intregii perioade. Intre 1-14 ianuarie 2009, Pro TV a inregistrat doar 1375 de reclame, in timp ce Antena 1 a inregistrat un total de 2714 - cu precizarea ca o mare parte dintre primele zece branduri promovate sunt publicatii sau servicii ale trustului Intact.
La randul lor, posturile Acasa TV si Prima TV au inregistrat, in primele doua saptamani ale 2009, scaderi de peste 50%. Acasa TV a avut insa o crestere constanta, de la numai 57 de reclame la 1 ianuarie, pana la 171 in 14 ianuarie, totalul pentru intreaga perioada fiind de 1476 de spoturi, comparativ cu 3294 in aceeasi perioada, anul trecut. Prima TV a inregistrat 1119 reclame, fata de 3428 in urma cu un an.
Incarcarea cu publicitate a scazut si pe Realitatea TV (de la 3216 la 2651 de spoturi - pe primul loc situandu-se acum Dolce TV, reteaua ce transmite in exclusivitate canalele de film ale grupului Realitatea), Antena 3 (de la 2356 la 1284 de spoturi), TVR (de la 2692 la 1493 de spoturi) si Kanal D (de la 2705 la 1852) in perioada 1-14 ianuarie a.c., fata de aceeasi perioada a 2008.
Miercuri, la Intalnirile Media HotNews.ro, Laurentiu Ionete