Patru din cinci maşini de intervenţie au o vechime de peste 20 de ani, numai bune de casat. De multe ori, timpul de reacţie al pompierilor ploieşteni la apelurile de urgenţă creşte din cauza tehnicii vechi din dotare. Una dintre instituţiile vitale pentru siguranţa cetăţenilor, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Şerban Cantacuzino”, nu se poate baza pe o tehnică corespunzătoare în lupta cu focul. Conform evaluărilor, necesarul de maşini de intervenţie şi de transport pentru întreaga instituţie este de 157 de autovehicule, dar, în prezent, ISU are în dotare doar 103.
Cea mai mare problemă o reprezintă autospecialele de deplasare la incendiu. Din totalul de 56 de astfel de maşini, aproximativ 80% au o vechime de peste 20 de ani. Doar opt au mai puţin de cinci ani şi două mai puţin de doi ani. Cele mai multe sunt complet depăşite, iar întreţinerea lor este dificilă. Reparaţiile capitale şi cele mai deosebite se fac la societăţi specializate, dar cele curente la sediul unităţii.
Nu de puţine ori, lipsa fondurilor este o problemă majoră. „Uneori, angajaţii pun bani din buzunarul lor pentru reparaţii minore. Ulterior, când avem fondurile, îi iau înapoi”, spune comandantul ISU Prahova, colonelul Marian Burloi. Probleme sunt şi din cauza faptului că piesele de schimb sunt, uneori, slabe calitativ. Întreţinerea tehnicii de luptă costă lunar aproximativ 30.000 de lei.
Deplasare greoaie
Starea de uzură a parcului auto afectează calitatea muncii pompierilor. Autospecialele vechi au o capacitate de 9.000 de litri de apă şi pot avea oricând dificultăţi în a ajunge la destinaţie. Uneori, din cauza drumurilor greu accesibile, alteori pentru că au făcut o pană, sau pur şi simplu pentru că maşinile s-au defectat, unul dintre echipaje nu a ajuns la solicitant. Din acest motiv, două autospeciale pleacă concomitent la