Operatorul supermarketurilor Mega Image, grupul belgian Delhaize, a realizat anul trecut afaceri estimate de ZF la peste 120-130 mil. euro pe piata romaneasca, fata de valoarea de 100 mil. euro raportata pe 2007.
Vanzarile Delhaize in Romania si Indonezia au urcat cu 21,8% anul trecut, la 201,6 milioane euro, datorita extinderii rapide a retelei de magazine si cresterii organice, a anuntat retailerul belgian. In 2007, subsidiara romaneasca a grupului a avut o contributie de 60% la cifra de afaceri realizata pe cele doua piete.
"Am avut o crestere organica solida in ambele tari in 2008", se precizeaza in raportul financiar al Delhaize. Estimarile comunicate anterior de reprezentantii Delhaize in Romania indicau o rata de crestere organica de 20-30% la nivelul anului trecut fata de 2007.
In 2008, numarul de magazine operate pe piata romaneasca a crescut cu 18 unitati, dupa preluarea celor 14 supermarketuri La Fourmi de la fondul de investitii Global Finance si deschiderea a patru supermarketuri Mega Image in Capitala.
Astfel, la finele anului trecut, Delhaize opera 40 de magazine la nivel local, 37 fiind localizate in Bucuresti. Reteaua La Fourmi a fost integrata in Delhaize in luna septembrie, ceea ce a contribuit la cresterea cu 25,5% a vanzarilor in T4 fata de perioada similara din 2007, inregistrata de operator pe pietele din Romania si Indonezia. Valoarea tranzactiei dintre Delhaize si Global Finance a fost de 18,6 mil. euro, potrivit datelor comunicate de grupul belgian.
Acesta are planificate pentru 2009 investitii de peste 8 mil. euro in expansiunea retelei cu 8 unitati in Romania. Tot in 2009, retailerul va finaliza rebrandingul magazinelor La Fourmi in Mega Image.
Mega Image este cea mai mare retea de supermarketuri din Bucuresti, piata pe care concureaza in special cu Billa, divizie a grupului german Rewe, si doua retele de