"Jucătorii au realizat că nici industria noastră nu poate fi imună la efectele crizei"
Fiecare companie încearcă să îşi adapteze modelul de business la situaţia economică existentăDacă 2008 a fost un an bun şi foarte dinamic pentru industria de publicitate, anul acesta va fi un an al presiunilor majore pentru toţi jucătorii industriei de profil, fie că sunt agenţi sau clienţi. "Ştim că 2009 va fi un an al presiunilor majore", a declarat pentru Curierul Naţional, Manuela Necula, CEO Ogilvy Group România. Potrivit acesteia 2008 a fost, în general, un an bun pentru industria de publicitate, majoritatea jucătorilor din această piaţă înregistrând creşteri semnificative ale business-ului. În plus, anul trecut a adus şi o diversificare a tipului de servicii oferite clienţilor. În acelaşi timp gradul de specializare s-a adâncit, au apărut jucători noi, au avut loc achiziţii şi fuziuni. "După cum ştim, 2008 a fost an electoral, a fost un an cu evenimente sportive semnificative, lucruri care şi-au adus şi ele contribuţia la dinamica industriei", a mai spusNecula.
Cu toate acestea, ultimele luni ale anului trecut, au fost însă marcate de temerile privind modul în care piaţa de publicitate va fi afectată de criza financiară. "Evident, în ultima perioadă a anului pecedent au început îngrijorările legate de criza economică şi toţi jucătorii au realizat că nici industria noastră nu poate fi imună la efectele pe care criza financiară le va avea", a mai afirmat oficialulOgilvy."Clienţii vor deveni mult mai precauţi"Anul 2009, însă va fi marcat de precauţie. "Ne aşteptăm ca anul 2009 sa fie unul special. Ştim că va fi un an al presiunilor majore.
Cel mai probabil, clienţii vor deveni mult mai precauţi, mai puţin înclinaţi spre experimente, mai aplecaţi spre acţiuni tactice, spre susţinerea prioritară a brandurilor strategice din portofoliu, spre analizarea cu foarte mul