Lansările cu fast din anii precedenţi au fost înlocuite de cele cu maşini care protejează mediul înconjurător. Electrice, cu propulsie hibridă sau folosind carburanţi alternativi, maşinile care protejează mediul fac show la Salonul Auto de la Detroit din acest an. Dacă în anii precedenţi constructorii auto etalau „bijuterii” tehnologice prin care să arate lumii că „au cu ce”, la Salonul Auto de la Detroit tehnologiile care poluează mai puţin au fost în prim plan. Şi numărul evenimentelor fastuoase de lansare a maşinilor s-a diminuat din cauza costurilor. Manifestarea, care se desfăşoară între 11 şi 25 ianuarie la Cobo Center, nu abundă, prin urmare, nici de lansări de modele economice.
Toyota, lider la modele ecologice
Criza economică actuală a afectat mai mult decât s-ar fi crezut industria auto internaţională: până şi în China sau India, state unde o maşină costă chiar şi 2.000 de dolari, fabricile au fost închise. Iar pentru a ieşi din impas, tot mai mulţi specialişti pariază pe tehnologiile hibride.
Pe de altă parte, însă, există şi voci care consideră ineficient acest plan de bătaie: consumatorii nu mai cumpără nici maşinile ieftine, şi cu atât mai puţin se vor orienta către modele ecologice. O maşină cu propulsie hibridă costă, în medie, cu 30% mai mult faţă de una cu motor clasic, or, dacă nu ai bani de maşină, de unde ai face rost pentru una mai scumpă?
Indiferent de tendinţele de cumpărare, constructorii auto au expus la Detroit nenumărate modele care încearcă să protejeze mediul. Lider autoritar pe segmentul modelelor nepoluante este cosntructorul japonez Toyota, care expune nu mai puţin de zece prototipuri de maşini care folosesc combustibili alternativi sau cu propulsie hibridă.
Şi chinezii intră în competiţie
Cea mai nouă apariţie în gama de modele este Toyota FT-EV,