- Diverse - nr. 239 / 19 Ianuarie, 2009 - Cum ati ajuns sa iubiti Geografia? - M-am nascut intr-un sat din zona de dealuri a Olteniei, care ofera o mare diversitate de forme de relief, vegetatie foarte diferita, diverse ocupatii ale oamenilor. Natura inconjuratoare, cu tot ce apartine de ea, nu se poate sa nu te impresioneze intr-un mod placut, indiferent in ce stare sufleteasca te gasesti. Este greu de crezut ca, in fata unei poieni cu flori, primavara, sau in padurea de foioase, toamna, cand cad frunzele, nu esti impresionat sau mirat. Cu timpul, incepi sa-ti pui probleme, sa-ti pui intrebari: de ce? cum? despre ce vezi si nu intelegi. Drumurile sau caile pe care pornesc oamenii de mici sunt diferite. Dar daca natura te-a impresionat de mic, e posibil sa cauti raspunsuri la intrebari. Si, cum greu gasesti raspunsul, fiind nevoie de timp, cei mai multi renunta. Din fericire, zic acum, eu n-am renuntat. Si asa am inceput sa indragesc natura, careia, mai tarziu, i-am zis mediu inconjurator sau mediu geografic. Pornind de la aceste considerente, negasind explicatiile suficiente in mijlocul acelora in care traiam, era nevoie de o alta etapa in intelegerea lumii inconjuratoare. Si, astfel, a urmat etapa studiului sistematic si indrumat de specialisti. - Si cum a inceput? Care au fost etapele? - Scoala am inceput-o in satul natal, in anul 1945. Ne aflam imediat dupa razboi. Invatatorii erau veniti de pe front, care au avut norocul sa se mai intoarca, si erau daramati sufleteste. Asa ca scoala a inceput greu. Legea veche a Invatamantului a fost schimbata - prin Reforma Invatamantului din 1948, in urma careia s-a infiintat in sat "ciclul doi". Aceasta forma nu era in toate satele. Profesori nu erau, asa ca am facut orele cu suplinitori. Ca un fapt divers, am facut fizica si chimia cu preotul din sat. Fara comentarii! In acel timp, tatal meu, care era invatator, a fos