O strategie votată pe vremea lui Videanu face victime acum: autoturismele de serviciu sau cele luate pe firmă nu mai au dreptul la parcare de reşedinţă. Sursa: Anita Vizireanu
1 /.
O revoluţie stă să înceapă zilele acestea între blocurile Capitalei, acolo unde peste un milion de proprietari de maşini se bat, seară de seară, ca să prindă un loc de parcare în jurul casei.
Conform unei hotărâri de consiliu votate în martie 2008, începând de anul acesta nu vor mai avea dreptul să închirieze un loc de parcare de reşedinţă şoferii care vin acasă cu maşinile firmei, cu autoturisme luate în leasing sau care nu au înscrisă în certificatul de înmatriculare adresa pe care e situată parcarea.
Şefii Administraţiilor Domeniului Public (ADP) din cele şase sectoare ale Capitalei au deja dureri de cap pe tema asta şi estimează că aproximativ 40%- 50% din totalul parcărilor de reşedinţă din Bucureşti îşi vor schimba stăpânii din cauza acestei reglementări.
Un singur loc pentru fiecare apartament
Strategia de parcare - instituită în 2008, prin adoptarea Hotărârii de Consiliu General nr. 124/martie 2008 - prevede că, începând din acest an, în perioada 1 ianuarie-31 martie, când se înnoiesc contractele de închiriere a locurilor de parcare de reşedinţă, ADP-urile de sector trebuie să verifice dacă stăpânii parcărilor îndeplinesc mai multe condiţii. Prima spune că nu se poate aloca mai mult de un loc de parcare pentru fiecare apartament. Apoi, atribuirea se face cu acordul asociaţiei de locatari sau de proprietari a imobilului lângă care se află parcarea.
Se pot atribui locuri numai pentru autovehiculele cu masa totală autorizată mai mică de 3,5 tone şi numai pentru cele care au prevăzută, în certificatul de înmatriculare, adresa respectivă. Potrivit hotărârii de consiliu, persoanele cu handicap locomotor vo