În plină criză economică mondială, milionari de diverse naţionalităţi ai Europei au revenit la Balc, la vânătoarea anuală de mistreţi transformată de Ion Ţiriac în tradiţie. Influentul om de afaceri, atacat până la imunizare în media, consideră că vânătoarea face parte din istoria poporului nostru şi spune că încearcă să facă lobby în mijlocul naturii, printre prietenii săi, pentru România. O ţară care începe să se confrunte din ce în ce mai acut cu efectele turbulenţelor financiare.
Vânătoarea de mistreţi de la Balc stârneşte anual controverse, dar continuă neabătută. Încăpăţânat şi autoimunizat, Ion Ţiriac îşi invită prietenii şi partenerii de afaceri la un lobby în natură periodic.
Milionarii Europei, români şi străini, s-au adunat sâmbătă şi duminică pe domeniul de vânătoare de la Balc, judeţul Bihor, pentru a participa la partida de vânătoare oferită de fostul tenismen Ion Ţiriac, unul dintre cei mai influenţi oameni de afaceri din România. Ţiriac a transformat vânătoarea de ianuarie într-o tradiţie, aceasta fiind cea de-a cincea ediţie, din 2005, când omul de afaceri a organizat aici prima vânătoare pentru prietenii săi, oameni de afaceri şi oameni politici.
Ion Ţiriac consideră că publicul trebuie să înţeleagă adevăratul sens al acestor partide de vânătoare, transformate în circ mediatic despre măcelărirea a sute de mistreţi şi alte legende şi poveşti, nu vânătoreşti, ci jurnalistice. Pentru el, vânătoarea este o parte din istoria românilor. Jurnalul Naţional, singurul ziar ce a pătruns dincolo de porţile bine păzite ale domeniului de la Balc, vă prezintă, în exclusivitate, detalii şi fotografii inedite ale acestei vânători.
La ediţia din acest an au participat în jur de 30 de oameni de afaceri de talie mondială. Oameni de afaceri, printre care proprietarul concernului Porsche, politicieni şi sportivi