Auto Cobalcescu, cu activitati in taximetrie, service auto si concesionar pentru marcile Dacia, Renault si Nissan, nu si-a bugetat cresteri salariale in 2009, ca urmare a crizei financiare care a dus la declinul pietei auto locale.
"Pentru 2009, nu am bugetat deocamdata o crestere salariala, pentru ca asteptam sa vedem ce se va intampla pe piata auto", afirma Carmen Novac, directorul de resurse umane al Auto Cobalcescu. Compania, detinuta de omul de afaceri Eugen Stanculescu, are trei directii de business: taximetrie, service auto si dealer auto in Bucuresti pentru Dacia, Renault si Nissan.
Auto Cobalcescu are in prezent 540 de angajati, dintre care aproximativ 200 sunt soferi de taxi, 300 lucreaza pe zona de service, iar 40 fac parte din departamentele de vanzari si din cele de suport.
Soferii de taximetre sunt angajati cu contract de munca si primesc un salariu lunar fix. Pe piata operatorilor de taxi, multi dintre angajati nu sunt angajati cu contract de munca, ci au un statut de colaborator. In functie de compania pentru care lucreaza, taximetristii trebuie sa predea zilnic o suma de bani angajatorului, respectiv 1.100 - 1.500 de lei. "Taximetristii pot fi considerati mici antreprenori. In urma unui proiect derulat acum trei ani, s-a constatat ca angajatii din zona de taximetrie vor sa se simta parte din organizatie si ca doresc sa participe la evenimentele companiei. In prezent, angajatii din taximetrie isi doresc recunoasterea contributiei profesionale, pentru ca printre ei sunt oamenii care au terminat una sau doua facultati", spune Novac.
Soferii de taximetre se recruteaza atat prin intermediul anunturilor clasice de angajare, cat si pe baza de recomandare. Aproximativ 5% dintre soferii de taxi angajati de Auto Cobalcescu au studii superioare.
Spre deosebire de taximetristi, veniturile lunare ale angajatilor Cobalcescu din