Sony Ericsson a incheiat anul 2008 cu o pierdere de 73 milioane euro, fata de profitul net de 1,11 miliarde euro din 2007, in contextul scaderii vanzarilor cu 13% si al cresterii cheltuielilor necesare pentru restructurarea companiei, pe fondul reducerii puternice a cererii din partea consumatorilor. "In termeni economici, 2008 a fost un an tumultuos, cu franari serioase resimtite pe pietele din intreaga lume. Piata telefoanelor mobile a fost afectata si ea puternic (...) Anticipam continuarea deteriorarii conditiilor de piata in prima jumatate a anului 2009", a declarat intr-un comunicat presedintele Sony Ericsson, Dick Komiyama. Astfel, vanzarile Sony Ericsson au scazut cu 13%, de la 12,9 miliarde euro la 11,2 miliarde euro. In consecinta, cheltuielile legate de vanzari au scazut cu 2%, la 8,75 miliarde euro, la care se adauga cheltuieli operationale de 2,6 miliarde euro, in urcare cu 8%, si costuri exceptionale de restructurare de 175 milioane euro. Totodata, compania a investit mai mult in cercetare si dezvoltare, fondurile destinate acestor activitati urcand cu 18%, la 1,4 miliarde euro, valoare inclusa in cheltuielile operationale. Marja bruta (raportul dintre profitul brut si venituri) a scazut puternic, cu noua puncte procentuale, de la 31% in 2007 la 22% anul trecut, iar marja operationala a devenit negativa, plasandu-se la -1%, fata de 12% in anul anterior. In plus, pretul mediu de vanzare al produselor s-a diminuat cu 7%, de la 125 euro la 116 euro. Potrivit estimarilor companiei, piata globala de telefoane mobile a crescut cu circa 6% in 2008, la 1,19 miliarde de unitati vandute, insa anul curent va aduce contractarea pietei si scaderea pretului mediu de vanzare. Sony Ericsson este detinuta de corporatia japoneza Sony si producatorul suedez de echipamente si retele de telecomunicatii Ericsson.
Sony Ericsson a incheiat anul 2008 cu o pierdere de