Contabilii, oamenii din vanzari, marketing sau resurse umane sunt cei care ar trebui sa beneficieze tot timpul de programe de training, indiferent de contextul economic general sau de situatia companiei in care lucreaza.
"A taia acum din training, fie ca este vorba de vanzari sau de customer care, mi se pare un lucru foarte 'curajos'. In opinia mea, este o strategie care pierde. Pe un an de zile, o astfel de economie nu aduce mari venituri, insa cand va trece criza, peste un an - doi, oamenii se vor intoarce la companiile de unde au primit calitate cat timp a fost criza", explica Lucian Mihai, managing partner Interact, companie de training care a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de un milion de euro.
Pe fondul crizei economice, mai multe companii au renuntat la programele de formare profesionala pentru angajati, in incercarea de a reduce costurile. Exista insa joburi pentru care trainingul este "vital", respectiv cele care presupun o legatura directa cu clientii, cele din front office sau customer care. De asemenea, personalul din companiile de suport IT sau cele de outsourcing care ia legatura permanent cu clienti din strainatate ar trebui sa beneficieze de traininguri de comunicare sau care sa-i ajute sa-si perfectioneze cunostintele de limba straina.
"Intr-o perioada in care accentul se pune pe eficienta si pe reducerea costurilor, a creste competentele angajatilor nu este un lux, ci o necesitate. A renunta la training din motive de recesiune transmite un mesaj negativ in organizatie, mesajul ca investitia in oameni nu conteaza foarte mult", crede Stefania Luca, sales business developer la Compass Training.
Dimpotriva, este mult mai indicat sa se faca programe de training cu exigente sporite, pentru a dezvolta un set de calitati necesare traversarii cu bine a perioadei de recesiune. In acest fel se poate evalua mai rapid impa