Expansiunea retelei de hipermarketuri si integrarea supermarketurilor Artima au dus vanzarile Carrefour Romania la 1,19 miliarde de euro, in crestere cu 37% fata de 2007, insa retailerul francez a raportat in trimestrul patru cea mai mica rata de crestere organica de pana acum la nivel local, de 1,9%.
Avansul in lei a fost de 52%, potrivit ultimului raport financiar al grupului francez. In termeni comparabili - fara a lua in calcul expasiunea suprafetei de vanzare - avansul vanzarilor pe piata romaneasca a inregistrat o diminuare substantiala in T4, ajungand la 1,9% (fata de T4 din 2007), de aproape trei ori mai redus decat ritmul raportat in T3 fata de acelasi interval din 2007. Acesta este cel mai mic ritm trimestrial de crestere organica raportat de Carrefour de la intrarea pe piata din Romania, in 2001.
Reprezentantii Carrefour Romania nu au dorit sa comenteze pe baza acestor rezultate. In raportul financiar al grupului francez se precizeaza insa ca in 2008 dificultatile din economia globala au afectat volumele si mixul de vanzari, precum si marjele retailerului, in special in T4.
Pe piata romaneasca, Carrefour este singurul jucator din comertul alimentar care a comunicat dinamica vanzarilor in T4. Luand in calcul si expansiunea retelei de hipermarketuri, rata de crestere a Carrefour Romania in ultimul trimestru din 2008, comparativ cu aceeasi perioada din 2007, a fost de 29% in euro. Avansul in lei a fost de 42,8%, sub rata de crestere a vanzarilor in moneda nationala inregistrata in primele noua luni din an, de 56%.
In Romania, retailerul a inregistrat cel mai mare numar de deschideri de hipermarketuri de la intrarea pe piata, finalizand investitii de circa 150 mil. euro in zece unitati. Dintre acestea, doua sunt insa foste supermarketuri Artima transformate in hipermarketuri de dimensiuni mici, in Oradea si Brasov. In ultimii doi ani,