Noul director general al CNN.com, K.C. Estenson, considera ca peisajul online international este deficitar la capitolul valoare adaugata, majoritatea site-urilor fiind predictibile si omogene. “Ai vizitat un site si le-ai vazut pe toate. Sunt identice”, spune Estenson, intr-un interviu acordat New York Times.
Varianta online a Cable News Network (CNN), una dintre cele mai mari retele de televiziune prin cablu, axata pe stiri si informatii internationale, nu reprezinta doar o idee intarziata, pusa rapid in aplicare. CNN.com are propriul sediu si aproximativ 125 de angajati.
Cu toate ca vorbeste despre site-ul pe care il conduce, Estenson recunoaste ca CNN.com si-ar putea imbunatati continutul la capitolul originalitate. In ciuda celor mai bune audiente inregistrate de site in ultimul timp, seful CNN.com crede ca utilizatorii viziteaza aceasta pagina din “obisnuinta” si nu din “pasiune”. Aceasta “pasiune” pentru online va fi testata marti, 20 ianuarie, odata cu ceremonia de investire in functia de presedinte al SUA a lui Barack Obama. Programat pentru ora pranzului, evenimentul de investire va fi urmarit de milioane de americani, aflati la locurile de munca, si ar putea genera audiente record pentru transmisiunile video online, moment pe care CNN.com este pregatit sa-l exploateze.
Pe masura ce veniturile din publicitate atrase de presa scrisa sunt in colaps, iar cifrele atrase de posturile de televiziune stagneaza, fiecare companie media incearca sa adapteze informatiile pentru “generatia digitala”. Astfel, aceste companii spera sa gaseasca raspunsul la doua intrebari: Cum vor reusi organizatiile media sa reziste actualului context economic? si Cum va arata in viitor un studio de stiri digital?
Folosind ca reper numarul de afisari, Nielsen a situat CNN.com pe primul loc in topul site-urilor de stiri internationale in 2008, cu o audienta medie lu