Anul acesta operatorii telecom isi vor orienta strategia spre atragerea de clienti de la competitie in conditile actuale economice si a ratei de penetrare .
“In 2009 vom asista la intensificarea competitiei intre operatorii de telecomunicatii si vom remarca un mai mare accent pe retentia clientilor. Operatorii mai mici (second tier) vor incerca sa beneficieze de conditiile actuale si sa atraga clienti de la competitive. Companiile care vor impacheta cat mai multe servicii de calitate la preturi atractive vor castiga cota de piata”, considera Andrei Ionescu, Senior Manager Enterprise Risk Services la Deloitte Romania, referindu-se la piata locala.
Potrivit Deloitte, miza va fi mare in acest an, mai ales ca anul trecut au avut loc o serie de schimbari in materie de competitie, continua el. “Telemobil a revenit pe piata cu un nou produs, Cosmote a raportat o crestere semnificativa a numarului de clienti, Romtelecom a oprit declinul abonatilor la serviciile de telefonie fixa si se pregateste sa lanseze servicii noi – ca sa exemplificam doar cateva dintre aceste schimbari”, au mai spus reprezentantii companiei.
Anul 2009 va fi unul in care miza pe serviciile de internet mobil va fi mare iar preturile ar putea sa cunoasca o scadere.
“In acest an, vom asista la cresterea semnificativa a gradului de utilizare a aplicatiilor mobile si a Internetului / e-mailului pe telefonul mobil, in paralel cu utilizarea telefoanelor ‘smart’. Operatorii de telefonie mobila vor identifica oportunitati bune pe acest segment si vor lansa oferte speciale. De asemenea, mai multe aplicatii mobile vor fi disponibile pe piata la preturi mai mici”, a declarat George Onofrei din echipa Deloitte Romania de Management Consulting.
Reprezentantii Delloite nu se asteapta la modificarea semnificativa a ratei de penetrare a serviciilor de telefonie mobila, care a urcat la 123% l