Scaderile vin dupa ce ani la rand vanzarile de asigurari de viata au crescut rapid.
Cele mai mari companii de asigurari de viata - ING si AIG Life, care detin jumatate din piata - incep sa vada primele scaderi ale vanzarilor de polite noi in contextul crizei financiare, dupa ce ani la rand au inregistrat cresteri de doua cifre.
Scaderile se vad mai ales pe segmentele asigurarilor legate de fonduri de investitii (unit-liked), cele cumparate de companii pentru angajati si cele legate de creditele acordate de banci.
ING Asigurari de Viata, liderul pietei de profil, cu afaceri de 114 milioane de euro in primele noua luni din 2008, a inregistrat o scadere de 5% a vanzarilor de polite noi in ultimul trimestru din 2008, in conditiile in care in trecut a mers tot timpul pe crestere.
"Vanzarile de asigurari de viata sunt afectate de criza, astfel incat rezultatele obtinute in ultimul trimestru din 2008 sunt cu 5% mai slabe decat in aceeasi perioada din 2007, mai ales din cauza vanzarilor scazute de polite unit-linked (asigurari de viata cu fonduri de investitii atasate - n.r.). Daca analizam vanzarile de polite noi pe intreg anul 2008, acestea au fost mai mari cu 6% decat in total pe 2007", a declarat pentru ZF Cornelia Coman, directorul general al ING Asigurari de Viata. Pentru a face o comparatie, in 2007 numarul politelor noi vandute de ING a urcat cu 50%.
Vanzarile de polite unit-linked au inregistrat cea mai mare scadere in conditiile prabusirii pietelor de capital internationale, ceea ce le-a adus acestor polite randamente negative de pana la 50% anul trecut, in functie de expunerea pe actiuni, indepartand astfel potentialii clienti.
Un alt segment al pietei de asigurari de viata care a inregistrat o scadere la finalul anului trecut sunt politele vandute catre companii pentru angajatii acestora, deoarece firmele taie din cheltui