Industria telecomunicatiilor va trebui sa isi regandeasca in acest an strategiile, tinand cont ca anul 2009 va fi un an dificil in care marjele de profit sunt sub semnul intrebarii. O mai mare orientare spre client, explorarea de noi oportunitati de piata sau, din contra, renuntarea la proiecte neperformante sunt cateva dintre tendintele enumerate in Previziunile TMT pe 2009 publicate de Deloitte. “In 2009 vom asista la intensificarea competitiei intre operatorii de telecomunicatii si vom
Industria telecomunicatiilor va trebui sa isi regandeasca in acest an strategiile, tinand cont ca anul 2009 va fi un an dificil in care marjele de profit sunt sub semnul intrebarii. O mai mare orientare spre client, explorarea de noi oportunitati de piata sau, din contra, renuntarea la proiecte neperformante sunt cateva dintre tendintele enumerate in Previziunile TMT pe 2009 publicate de Deloitte.
“In 2009 vom asista la intensificarea competitiei intre operatorii de telecomunicatii si vom remarca un mai mare accent pe retentia clientilor. Operatorii mai mici (second tier) vor incerca sa beneficieze de conditiile actuale si sa atraga clienti de la competitie”, considera Andrei Ionescu, Senior Manager Enterprise Risk Services la Deloitte Romania, referindu-se la piata locala. “Companiile care vor impacheta cat mai multe servicii de calitate la preturi atractive vor castiga cota de piata”.
“In acest an, vom asista la cresterea semnificativa a gradului de utilizare a aplicatiilor mobile si a Internetului / e-mailului pe telefonul mobil, in paralel cu utilizarea telefoanelor ‘smart’. Operatorii de telefonie mobila vor identifica oportunitati bune pe acest segment si vor lansa oferte speciale. De asemenea, mai multe aplicatii mobile vor fi disponibile pe piata la preturi mai mici”, a declarat, la randul sau, George Onofrei, manager in echipa de Management Consulting