Omul de afaceri Dan Sucu, care controleaza grupul de firme Mobexpert, spune ca piata de mobilier care se adreseaza clientilor cu venituri medii, adica exact consumatorii care alcatuiesc targetul grupului, a inceput sa scada, dupa ce a "prosperat" in ultimii patru-cinci ani.
"Concurenta nu mai seamana cu ce era la inceputul anilor 2000. Cineva va pierde cota de piata. Daca va fi vorba de micii vanzatori, de producatorii de lux sau de cei care se pozitioneaza pe segmentul mediu, ramane de vazut", a spus Dan Sucu.
Proprietarul Mobexpert da exemplul persoanelor care lucreaza in banci ce isi restrang activitatea sau a angajatilor din societatile de asigurari, persoane cu venituri medii lunare cuprinse intre 1.000 si 7.000 de euro care nu mai sunt dispuse sa cumpere mobilier. "Vad cu ingrijorare cum zona de clienti medii se ingusteaza, iar veniturile se duc pe plata dobanzilor bancare. Nu cred ca aceasta perspectiva se va schimba inainte de 2011", a adaugat omul de afaceri.
Grupul Mobexpert a incheiat anul 2008 cu o crestere de aproximativ 14% a vanzarilor in volum, insa avansul in valoare a fost anulat de deprecierea leului. Astfel, cifra de afaceri a Mobexpert s-ar putea situa in jurul a 170 mil. euro, potrivit estimarilor ZF, usor sub estimarile initiale.
La nivelul lunii ianuarie vanzarile sunt estimate sa atinga acelasi rulaj din ianuarie anul trecut..
"Anul trecut cererea de mobila pentru export s-a redus cu circa 50%. Sa faci productie pentru export in ziua de astazi este o aventura", afirma Sucu.
El spune ca din octombrie a inceput negocierile cu furnizorii de materie prima pentru industria mobilei, dar si cu cei de produse finite pentru a reduce preturile astfel incat cresterile lor de costuri sa nu se transmita clientului final.
"Nu sunt ani in care cineva isi poate permite sa creasca preturile", afirma seful Mobexpert. El