Pentru cei pe care problemele economice i-au prins cu bani în conturi, anul care de-abia a început va abunda în chilipiruri. Asta nu înseamnă că cei mai strâmtoraţi nu vor avea şi ei de câştigat. Anul 2009 aduce schimbări importante şi la nivelul finanţelor personale. Din ce în ce mai mulţi români îşi simt portofelele subţiindu-se – fie pentru că au rămas şomeri, fie că le-a scăzut salariul, fie că banca le trânteşte uşa în nas atunci când vor să ceară un
Pentru cei pe care problemele economice i-au prins cu bani în conturi, anul care de-abia a început va abunda în chilipiruri. Asta nu înseamnă că cei mai strâmtoraţi nu vor avea şi ei de câştigat.
Anul 2009 aduce schimbări importante şi la nivelul finanţelor personale. Din ce în ce mai mulţi români îşi simt portofelele subţiindu-se – fie pentru că au rămas şomeri, fie că le-a scăzut salariul, fie că banca le trânteşte uşa în nas atunci când vor să ceară un credit.
Apoi, chiar dacă leafa le-a rămas intactă sau au în continuare acces la un împrumut, e suficient să se uite la ştiri sau să citească ziarele pentru a-şi spune imediat că nu e momentul să facă cheltuieli care nu sunt neapărat necesare. Pentru companii, o astfel de atitudine se traduce imediat în scăderea numărului de clienţi, urmată, în mod firesc, de o acutizare a concurenţei şi de reduceri de preţuri menite să le menţină pe piaţă.
Printre domeniile pe care ieftinirile şi-au pus cel mai serios amprenta se numără retailul de îmbrăcăminte, încălţăminte, electronice şi electrocasnice, imobiliarele, construcţiile, dar şi turismul, transportul aerian şi piaţa auto. În general, discounturile pornesc de la câteva procente şi pot ajunge, de la caz la caz, până la 30-40% în cazul produselor şi serviciilor scumpe (apartamente, maşini, manopera pentru construcţia unei case), respectiv 70-80% pentru articole vestimentare. Specialiştii avertiz