Dragos Anastasiu, proprietarul Eurolines, a renuntat la cinci din cele sapte curse saptamanale pe destinatia Spania.
Activitatea de transport international de persoane a grupului Eurolines, controlat de omul de afaceri Dragos Anastasiu, a fost lovita anul trecut de concurenta operatorilor aerieni low-cost si de criza financiara, compania raportand o scadere de 19% a vanzarilor comparativ cu 2007, pana la 8,1 mil. euro.
"In anul 2008, pe cursele regulate externe au fost transportati 130.000 de pasageri, in scadere cu 11% fata de anul trecut, in conditiile in care si numarul de kilometri parcursi a inregistrat o scadere de 15%. In vederea adaptarii capacitatii de transport la cererea existenta pe piata, Eurolines a redus numarul de curse operate catre anumite piete, in special in perioadele de extrasezon, cand incarcatura curselor este mai slaba", a spus Dragos Anstasiu, care controleaza grupul Eurolines. El estimeaza ca scaderea numarului de pasageri va continua si in 2009.
Pe transportul international de pasageri Eurolines este cel de-al doilea jucator de pe piata, aflandu-se la o distanta considerabila fata de Atlassib International, grup controlat de Ilie Carabulea, care ruleaza afaceri de peste 80 de milioane de euro din acesta activitate.
Scaderea inregistrata marcheaza prima evolutie negativa din 2005 si era asteptata inca din momentul in care operatorii aerieni low-cost au inceput sa se extinda si sa castige cota de piata mai ales pe destinatiile lungi, precum Spania. Astfel, reprezentantii Eurolines au hotarat reducerea numarului de curse pe Spania de la curse zilnice la o frecventa de doua ori pe saptamana si s-au orientat pe destinatii mai apropiate, pe care nu sunt prezenti operatorii low-cost, precum Ungaria, Bulgaria sau Cehia.
Intrarea in 2007 si 2008 a tot mai multor companii aeriene low-cost si explozia pe acest seg