Chiar daca per ansamblu, 2008 a fost un an bun pentru retaileri, catre final, piata electronicelor si electrocasnicelor a scazut. De asemenea, si perioada de inceput de an se anunta la fel de nefasta pentru actorii din piata de profil. Dovada poate fi observata dupa o perindare prin marile magazine, unde clientii s-au transformat in simpli spectatori ai incercarilor uneori disperate ale retailerilor de a revigora vanzarile. "Flamingo International", detinatorul brandului Flanco, a anuntat ca in acest sezon va practica discounturi chiar si de 60%, menite sa atraga in propriile magazine amatorii de chilipiruri. Aceasta campanie promotionala face parte din strategia grupului in contextul economic actual, pentru a-si optimiza nivelul de stocuri de dupa sezonul de sarbatori. "Pana la mijlocului lunii februarie, clientii nostri vor putea cumpara o gama variata de produse care vor beneficia de diferite niveluri de reduceri, acestea urcand pana la 60%", a anuntat conducerea companiei. Pe de alta parte, cei de la Altex au anuntat ca inchid un magazin in Unirea Shoping Center. Dan Ostahie, presedintele grupului Altex: "Nu stim inca daca vom inchide magazinul Media Galaxy sau Altex, important este ca va ramane unul". Iata alte cateva semnale ca pe piata de profil se duc lupte aprige pentru supravietuire pe perioada de criza economica.
Asa cum se cunoaste, fenomenul care a inhibat inclinatia spre consum a brailenilor este inasprirea conditiilor de creditare, coroborat si cu anuntatul val de disponibilizari. In consecinta, obiectele electronice si electrocasnice cu valori peste 1.000 lei sunt ocolite de brailenii pentru care, inainte de criza, singura solutie pentru innoirea aparaturii din casa era creditul. Majoritatea retailerilor au explicat ca, in general, se cumpara cu bani cash produse de stricta necesitate cu valori de pina la 500 - 600 lei, pentru care clientul