Omul de afaceri Vicentiu Zorzolan, care a adus in Romania branduri de fashion precum Esprit, Springfield sau Cortefiel, se asteapta in acest an la un trafic mai redus in magazine si implict la vanzari mai mici, astfel ca a decis sa reduca cu 7-8% numarul angajatilor din retail.
Retailerul AAV Group, controlat de Zorzolan, avea la finalul anului trecut 170 de angajati si un rulaj de 13 milioane de euro generat de cele 12 spatii comerciale in care comercializeaza articole de imbracaminte si lenjerie sub marcile Esprit, Springfield si Woman's Secret
"Incercam sa reducem costurile. Suntem in discutii cu toti dezvoltatorii in toate proiectele pe care le avem. Partea trista este ca nu stim cat de mult ne va afecta criza. Eu pot sa cer reduceri ale chiriei de 10%, dar vanzarile sa scada cu 30%, astfel ca reducerea de 10% ar fi prea mica pentru a ma ajuta sa depasesc aceasta perioada. Mai degraba discutam cu dezvoltatorii diverse scenarii pe care putem actiona in momentul la care vom sti exact despre ce este vorba", a declarat pentru ZF Vicentiu Zorzolan.
Vicentiu Zorzolan, 39 de ani, a fost pana la sfarsitul lui 2007 partener de afaceri cu Octavian Radu, proprietarul grupului RTC. Impreuna au adus la nivel local brandurile Debenhams, Esprit, Springfield si Woman's Secret, in urma cu aproape un an jumatate au hotarat sa-si imparta francizele pe care le aveau, Octavian Radu ramanand cu Fashion Retail Group si cu brandul Debenhams, iar Zorzolan cu AAV Group si celelalte trei marci internationale. Devalorizarea monedei nationale este o alta palma pe care o primesc retailerii de textile, majoritatea produselor lor fiind aduse din import, iar Zorzolan si-a facut calcule pentru a diminua impactul negativ al acestei scaderi.
"Trebuie sa marim preturile pe care le practicam in lei, ceea ce va ridica niste probleme. Vom creste preturile la raft cu 10% fata de