Majoritatea au îngheţat cheltuielile de publicitate. Alţii au pus cruce recrutării şi instruirii personalului. Managerii formaţi în perioada de boom financiar a României, panicaţi de scăderea de acum, sunt sfătuiţi să nu ia nicio decizie radicală şi să fie dispuşi să se oprească, măcar o vreme, din fuga după profit. Capital a întrebat patru specialişti din primul pluton al firmelor de consultanţă în management prezente în România de ce arme ar trebui să se foloseasc
Majoritatea au îngheţat cheltuielile de publicitate. Alţii au pus cruce recrutării şi instruirii personalului. Managerii formaţi în perioada de boom financiar a României, panicaţi de scăderea de acum, sunt sfătuiţi să nu ia nicio decizie radicală şi să fie dispuşi să se oprească, măcar o vreme, din fuga după profit.
Capital a întrebat patru specialişti din primul pluton al firmelor de consultanţă în management prezente în România de ce arme ar trebui să se folosească directorii autohtoni în lupta cu flagelul crizei financiare. Poate surprinzător, răspunsurile au diferit, pe alocuri, substanţial: unii au pus accentul pe necesitatea companiilor de a deveni mai profitabile; alţii, dimpotrivă, îndeamnă la ignorarea, cel puţin preţ de câteva luni, a evoluţiei indicatorilor financiari şi concentrarea asupra consolidării structurilor profunde ale organizaţiei.
Există însă şi numeroase puncte comune. Între acestea, evitarea unor măsuri drastice, precum reducerile de personal şi tăierea bugetelor de marketing, realizarea unei strategii flexibile sau importanţa acordată lichidităţilor.
URGENT / MĂSURI UNIVERSALE
A.T. Kearney International a realizat o „ordine de zi” pe care managerii ar trebui s-o urmeze în perioadele de restrişte economică, indiferent de domeniul în care activează compania lor sau de dimensiunile acesteia. Potrivit consultanţilor companiei americane, primele măsuri