Desi, cu 80% din cifra de afaceri generata de segmentul corporate, Centrul Medical Unirea (CMU) pare o victima sigura a crizei financiare, reprezentantii companiei sustin ca nu se asteapta la scaderi pe segmentul de abonamente medicale in 2009.
“Desi la prima vedere se considera ca unele companii vor taia acest tip de beneficii (abonamentele medicale), pana in prezent nu s-a intamplat acest lucru. Credem ca mai curand companiile vor prefera sa nu faca angajari, decat sa isi demotiveze angajatii-cheie, si, prin urmare, renuntarea la acest tip de beneficii va fi printre ultimele gesturi la care vor recurge pentru a-si reduce cheltuielile”, declara Sergiu Negut, directorul executiv al Centrului Medical Unirea.
Chiar daca abonamentele vor domina in continuare structura veniturilor CMU, ce are circa 70.000 de abonati in prezent, anul acesta insa va aduce si o crestere mult mai pronuntata a veniturilor din retail, ca urmare fireasca a investitiilor realizate anul trecut. “Ne adresam unui segment care presupune in cea mai mare parte FFS (retail) ca urmare a investitiilor in Spitalul de Obstetrica Ginecologie, in diagnostic imagistic avansat (RMN, CT), in banca de celule stem si in activitati specializate in clinicile din afara Bucurestiului”, explica reprezentantul furnizorului de servicii medicale private.
In ciuda actualului context economic, CMU isi continua si politica de investitii din ultimii ani si in 2009. “Anul acesta vom continua sa lucram pe bugetul de investitii de 20 milioane de euro, alocat anterior. Sunt doua categorii de investitii: in Bucuresti, in general in unitati specializate, pe segmente care nu au fost acoperite pe piata, iar in tara pe parteneriate cu jucatorii de pe plan local”, mai spune Negut.
Astfel, in prima jumatate din 2009, CMU va termina proiectele din Cluj, Constanta si Ploiesti, la care se adauga banca de celule stem