Nevoia pentru noi modele de business a devenit evidenta, in situatia in care actualul context economic a afectat bugetele de publicitate si audientele deja fragmentate. Adaptarea la noile cerinte ale pietei reprezinta o masura imperativa fie ca vorbim despre presa scrisa, televiziune, radio sau Internet.
Online vs. Print. Dilema cititorului in 2009
In 2009, una din zece publicatii ar putea fi nevoita fie sa-si reduca tirajul sau chiar sa-l opreasca, optand in favoarea online-ului, fie sa dispara complet de pe piata, se arata in studiul Deloitte, Previziunile TMT pe 2009.
Dezvoltarea publicitatii online si scaderea treptata a numarului de cititori au afectat deja industria de print din America de Nord si Europa. Criza financiara, care a debutat in 2008, a amplificat scaderea volumelor si veniturilor obtinute din publicitate, respectiv declinul tirajelor publicatiilor.
Perspectivele pentru 2009 nu sunt deloc optimiste pentru presa scrisa. Potrivit unor analisti, publicitatea in cazul industriei de print va scadea cu 20% in acest an, in timp ce tirajul va fi redus cu pana la 10%. Astfel, industria presei scrise a optat in favoarea unei prezente online in incercarea de a balansa veniturile in scadere. Cu toate acestea, putine site-uri ale unor reviste sau ziare au reusit sa obtina profit.
In 2009, publisherii trebuie sa acceleze ritmul de restabilire a profitabilitatii. In timpul acestui proces de restructurare, acestia ar trebui sa tina cont in permanenta de faptul ca cititorii au nevoie de articole de calitate, mai ales in timpul acestor “turbulente economice”.
Acele titluri care au migrat spre online ca “masura de salvare”, dar care nu au reusit sa acopere pierderile din print, ar trebui sa-si regandeasca strategia. Publisherii ar trebui sa inteleaga faptul ca audientele presei scrise si a celei online difera. Varietatea cititori