In conditiile scaderii drastice a vanzarilor, cauzate de inasprirea conditiilor de creditare si cresterea cursului euro, afacerile dealerilor auto braileni depind acum foarte mult de activitatea atelierelor service de pe langa show-room-uri. Iar service-ul conteaza foarte mult la capitolul venituri, fiind in masura sa garanteze continuitatea afacerii, mai ales cand dealer-ul in cauza asigura reprezentanta unei marci nu doar pentru Braila, ci si pentru alte judete invecinate. In aceasta situatie se afla, de exemplu, "Ada Motors", reprezentantul Ford. Fiind singurul service autorizat Ford pentru Braila, Galati si Tulcea, aici vin, in medie, zilnic, 20-25 de masini, la atelierul mecanic si 4-5, la atelierul de tinichigerie-vopsitorie. Soferii acestora solicita reviziile periodice sau remedierea unor avarii mai mari sau mai mici. "In momentul de fata, 80-85% din veniturile firmei sunt date de activitatea service-ului", ne-a precizat Vasile Aioanei, administratorul "Ada Motors". Potrivit acestuia, de la sfarsitul lui decembrie 2008, cand si-a inceput activitatea reprezentanta de la Braila, s-au vandut 12 autoturisme si doua autoutilitare Ford. "Noi speram ca pana in primavara, vanzarile sa isi mai revina", ne-a spus Aioanei.
"Service-ul este o sursa de venituri pe care poti sa te bazezi", recunoaste si Ovidiu Dimofte, administratorul "Estima Motors", reprezentanta Toyota pentru Braila si Galati. "Zilnic, avem circa 20 de intrari in service, pentru revizii si reparatii", ne-a precizat acesta. Potrivit lui Dimofte, pe parcursul anului trecut, reprezentanta braileana a Toyota a vandut 358 de autoturisme. Anul 2009 a inceput, insa, conform trend-ului general, cu vanzari slabe, iar veniturile generate de show-room au scazut semnificativ.
In conditiile scaderii drastice a vanzarilor, cauzate de inasprirea conditiilor de creditare si cresterea cursului euro, afa