Retailerii cu profil de discount au mari sanse sa isi majoreze cota de piata in perioada crizei, deoarece sunt companii foarte atente la structura costurilor, ceea ce le permite sa "investeasca" in preturi competitive, potrivit directorului general al Rewe Romania, Marcel Thiele. Potrivit datelor firmei de cercetare GfK Romania, segmentul de discount avea, la jumatatea anului trecut, o cota de 6% din piata romaneasca de retail, fata de 5% la sfarsitul lui 2007 si 4% la finalul lui 2006. In comparatie, la jumatatea anului trecut, hipermarketurile detineau o cota de 17%, supermarketurile aveau 14%, iar magazinele cash & carry acopereau 4% din piata de retail. Potrivit lui Thiele, referitor la evolutia retailului in acest an, preturile produselor vor fi principalul criteriu de alegere pentru cumparatori. Totodata, o parte din retaileri s-ar putea sa-si incetineasca ritmul de extindere, in timp ce altii vor trece prin momente critice. In acest sens, Rewe Romania va demara un program intern de eficientizare in cadrul tuturor departamentelor, prin care vor fi reanalizate si renegociate contractele de servicii, dar pe de alta parte isi mentine planurile de investitii pentru acest an. Astfel, retailerul isi propune sa ajunga la sfarsitul acestui an la 100 de magazine in Romania, fata de 71 de unitati comerciale detinute in prezent, in urma unor investitii de aproximativ 40 de milioane de euro. Principalii concurenti ai companiei pe segmentul de discount sunt retelele Plus, care detine 71 de magazine, si Profi, cu 51 de unitati comerciale. Grupul german Rewe mai este prezent pe piata locala prin reteaua de supermarketuri Billa si magazinele cash & carry Selgros.
Retailerii cu profil de discount au mari sanse sa isi majoreze cota de piata in perioada crizei, deoarece sunt companii foarte atente la structura costurilor, ceea ce le permite sa "investeasca"