In mijlocul unei competitii acerbe, gigantii de telefonie mobila trec dincolo de rolul lor traditional de producatori si incep sa ofere divertisment si continut al stilului de viata pentru a ajuta la cresterea veniturilor, declara analistii din piata.
Specialistii se asteapta ca vanzarile de telefoane mobile sa scada la nivel global in acest an, dupa ce clientii afectati de criza economica au redus cheltuielile. De asemenea, producatorii de telefoane mizeaza ca serviciile sa-i ajute in pastrarea clientilor existenti, dar si in atragerea de noi clientii, generand astfel un flux de venituri, scrie presa internationala.
“Diferiti producatori de telefoane cauta modalitati pentru a merge dincolo de vanzarea aparatelor pentru a genera venituri si vizeaza vanzarea de continut si servicii multimedia”, a declarat Aloysius Choong, cercetator la compania IDC.
Nathan Burley, analist al companiei de cercetare Ovum, a declarat ca pachetul de continut si servicii al telefoanelor mobile este in ton cu tendintele din industrie dupa ce telefoanele au venit cu o putere de procesare mai mare, iar conexiunile wireless au devenit mai raspandite.
“Pentru furnizorii de telefoane, acestea sunt modalitatile de a diminua reducerea si de a lega clientii cu serviciile lor”, a declarat Burley.
“Fara indoiala, ei vor vedea serviciile evoluand ca o parte cheie a arsenalului de competitivitate”, a mai adaugat acesta.
Burley a declarat ca este de asteptat ca vanzarile globale de telefoane mobile sa scada cu 5% pana la 12% in acest an comparativ cu 2008.
“Daca va uitati la multe dintre companii, la mijlocul anului trecut multi oameni se asteptau la o crestere pozitiva. Acum ei se asteapta la o crestere negativa in 2009 in termenii vanzarilor totale”, a declarat acesta.
Producatorii de telefoane mobile vin cu modele de business diferite in felul in care is