Jiri Rizek, directorul general al retailerului de electrocasnice Flamingo, a declarat ca in perioada urmatoare reteaua de retail va trece printr-o transformare accelerata, urmand ca magazinele de dimensiuni mici sa fie inchise, compania concentrandu-se pe unitatile cu suprafata de 1.000-1.500 mp.
"Este o decizie pe care am luat-o acum doi ani in legatura cu magazinele de 100-200 de metri patrati, care sunt neperformante, si a caror inchidere trebuie sa o acceleram. Ne-am concentrat mai mult pe suprafete de peste 1.000 de metri patrati, iar aceste inchideri nu reprezinta o pierdere importanta acum", a declarat Rizek.
Remodelarea retelei reprezinta un efect direct al optimizarii activitatilor de retail ale companiei, intr-o perioada in care in urma reducerii vanzarilor de electronice si electrocasnice toti retailerii lucreaza la reducerea costurilor.
"Vor fi 15-25 de magazine cu suprafete de 100 - 200 de metri patrati, care reprezinta 5-6% din suprafata totala de vanzare a companiei", a adaugat Rizek.
Magazinele inchise reprezinta mai putin de 3% din cifra de afaceri a companiei, estimata la 200 de milioane de euro pentru anul trecut. Fiecare dintre magazinele ce vor fi inchise are intre 3 si 5 angajati.
"Nu vom putea transfera acesti oameni catre alte magazine pentru ca majoritatea lor sunt in provincie si nu putem aglomera structura magazinelor care vor ramane. Pe cei mai buni oameni insa vom incerca sa ii trimitem in alte unitati", a spus Rizek.
Saptamana trecuta liderul pietei de electroretail, Altex, a anuntat inchiderea celui mai mare si mai reprezentativ magazin, Media Galaxy Unirea, in urma aplicarii unui program similar de optimizare. Magazinul, cu o suprafata de 6.000 de metri patrati, va fi inchis pana la finalul lunii ianuarie, iar angajatii vor fi relocati.
"Nu vom inchide niciun magazin Falnco World, asa ca vom past