Potrivit liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu citat de Agerpress, aproape 20% din cei 14.000 de navigatori români activi nu vor mai avea locuri de muncă în 2009.
Preşedintele SLN a declarat că numărul marinarilor români care îşi vor pierde locurile de muncă va fi cu mult mai mic decât cel al navigatorilor de alte naţionalităţi, românii fiind căutaţi de armatori, pentru că sunt bine pregătiţi profesional. „Dacă ne referim la contextul actual al crizei mondiale, vedem că impactul asupra personalului român nu este foarte mare, spre deosebire, de exemplu, de Filipine, India. Şi asta pentru că profesionalismul românilor este mare, iar oamenii sunt solicitaţi', a spus Mihălcioiu.
Potrivit acestuia, estimările făcute arată că mai afectat va fi personalul nebrevetat. „Pe plan internaţional există o scădere foarte mare a navlurilor, armatorii nemaireuşind să încheie contracte de transport maritim, principala cauză fiind criza economică. Mulţi armatori au început să tragă navele pe dreapta, la conservare", a mai adăugat acesta.
La ora actuală, câteva zeci de navigatori români care lucrează pe nave ale armatorilor italieni, greci şi olandezi îşi vor pierde locurile de muncă pentru că societăţile respective sunt falimentare.
Aproape 8.000 de navigatori şi personal navigant auxiliar din România se află în voiaje pe nave comerciale şi de pasageri, dintr-un total de 26.000 de persoane cu o astfel de profesie înregistrate la Autoritatea Navală Română (ANR).
La ANR sunt înregistraţi cu certificate şi brevete de navigaţie circa 20.000 de navigatori, dar, potrivit lui Adrian Mihălcioiu, 14.000 dintre ei sunt activi, plecând în voiaje, restul desfăşurând alte activităţi.
Potrivit liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu citat de Agerpress, aproape 20% din cei 14.000 de navigatori