Berceanu le va propune mâine americanilor să facă o parte din autostradă pe banii lor, urmând ca statul să achite contravaloarea în mai multe tranşe. Sursa: Vlad Stănescu
Din lipsă de bani, Ministerul Transporturilor se gândeşte să le concesioneze americanilor de la Bechtel o parte a Autostrăzii Transilvania, respectiv secţiunea Braşov-Câmpia Turzii.
„Dacă încercăm să facem autostrada din bugetul de stat, nu or să ne ajungă banii niciodată. Trebuie să găsim o modalitate prin care banii să vină, lucrarea să se facă, iar noi să plătim rate pe termen lung“, a declarat, ieri, ministrul transporturilor, Radu Berceanu.
La întâlnirea de mâine cu reprezentanţii de la Londra ai companiei Bechtel se vor lua în discuţie atât finanţarea sectoarelor de la Câmpia Turzii la Borş, cât şi varianta de concesiune propusă de minister.
Cu doar 100 de metri de autostradă cu asfalt turnat până la stratul de uzură, Bechtel a încasat de la statul român până în prezent circa 630 de milioane de euro. Compania Naţională de Autostră zi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) mai are de plătit către constructorul american circa 130 de milioane de euro, din care doar jumătate are avizul consultantului.
Potrivit estimărilor lui Berceanu, finalizarea lucrărilor pe cele două secţiuni aflate în lucru, respectiv Câmpia Turzii - Gilău şi Suplacu de Barcău - Borş, însumând circa 118 kilometri, va mai scoate de la bugetul de stat încă 600 de milioane de euro. Astfel, pentru mai puţin de un sfert din autostradă vom ajunge să plătim mai bine de jumătate din suma negociată iniţial pentru întregul proiect de 415 kilometri.
Aflat la prima vizită la şantierul americanilor după preluarea mandatului, Berceanu şi-a propus să finalizeze până în 2012 doar porţiunea dintre Câmpia Turzii şi Borş, pen