Primele zece agenţii de turism au avut, în 2008, o cifră de afaceri cumulată de circa 300 de milioane de euro, reprezentând mai mult de un sfert din piaţa totală. Pentru 2009, aşteptările lor merg pe o creştere de câteva procente, în timp ce majoritatea jucătorilor din piaţă ar fi mulţumiţi şi cu o stagnare. Deşi rezultatele ultimelor trei luni ale anului trecut nu au fost grozave, cele mai mari zece agenţii de turism de pe piaţa locală au înregistrat o creştere de peste
Primele zece agenţii de turism au avut, în 2008, o cifră de afaceri cumulată de circa 300 de milioane de euro, reprezentând mai mult de un sfert din piaţa totală. Pentru 2009, aşteptările lor merg pe o creştere de câteva procente, în timp ce majoritatea jucătorilor din piaţă ar fi mulţumiţi şi cu o stagnare.
Deşi rezultatele ultimelor trei luni ale anului trecut nu au fost grozave, cele mai mari zece agenţii de turism de pe piaţa locală au înregistrat o creştere de peste 30% a veniturilor, cumulând o cifră de afaceri de aproximativ 293 de milioane de euro (comparativ cu cele 221,7 milioane consemnate la finele lui 2007). Însă, dacă leul nu s-ar fi depreciat atât de accentuat faţă de euro, creşterea faţă de 2007 ar fi fost mai semnificativă.
„Dacă socotim cifra de afaceri în lei, creşterea a fost de 20%, dar pentru că leul s-a devalorizat, procentajul este mai mic”, spune Mircea Vladu, director general al agenţiei Prestige, care a înregistrat în 2008 venituri de opt milioane de euro. „Este posibil ca şi în acest an să nu se vadă creşterea în euro, dar, dacă ne raportăm la leu, cu siguranţă cifra va urca”, adaugă acesta.
Ca şi în 2007, liderul agenţiilor de turism din punctul de vedere al cifrei de afaceri rămâne Happy Tour, aflată în portofoliul fondului spaniol de investiţii GED Capital Investment. În 2008, potrivit lui Gabriel Ionescu, directorul general al companiei, cifr