De fapt, şeicul nu vrea să cumpere un fotbalist, ci notorietatea
De ce a pus cineva peste 100 de milioane de euro pe capul lui Ricardo Izecson dos Santos Leite? Pare simplu. Nefiind vorba de cap ci de picioare, şi anume de picioarele lui Kaka, lucrurile se aşază în logica achiziţiei de valori. Asta, după ce fosta logică a capturii de tablouri, palate şi lingouri a trecut, odată cu pasiunea publicului, în fotbal. Oare? Zidane a costat de două ori şi ceva mai puţin, deşi a trecut de la Juve la Real. Kaka ar trebui să plece de la Milan şi să remorcheze Mancehster City, de la patru puncte de retrogradare pînă în finala Ligii Campionilor. Serios?
Manchester City e, dintotdeana, jumătatea nereuşită din perechea de gemeni urbani, de tipul Atletico-Real, Everton-Liverpool, Espanyol-Barca. Adevăratul brand global e Manchester United. Atunci, poate că autorul ofertei vrea să transforme City în United. Posibil. I-ar mai trebui un antrenor de forţa lui Ferguson, ceea ce se poate rezolva în următorii 50 pînă la 100 de ani. Deasemenea, un lot de superclasă, ceea ce se poate rezolva cu următoarele cîteva sute de milioane. Sau poate nu?
Roman Abramovici poate da relaţii. Abramovici a lansat experimentul Chelsea, a cumpărat un serai şi a obţinut un brand. Acum, emisarii lui Abramovici umblă cu brandul, la vînzare, prin Golf. Cineva din Dubai şi un membru al familiei regale saudite ar fi interesaţi. Abramovici vinde tocmai pentru că a obţinut un brand. Nu un mit, nu o tradiţie, nu un triumf memorabil. Toate aceste splendori rămîn cu încăpăţînare legate de Manchester United, Juve, Real, Bayern. Istoria fotbalului ascultă de altceva.
Ce caută cineva care oferă peste100 de milioane pe Kaka? Exact ce a căutat şi Abramovici. Brandul. Nu gloria echipei, ci notorietatea globală a ego-ului. Miliardar de nichel şi gaz rămas în Rusia, la afaceri ruseşti, Abramovi